KONSUMERKINI
Toggle Navigation
  • Home
  • Mengenai Portal KonsumerKINI
  • Berita Terkini
    • Info Pengguna
    • Isu SCAM
    • Kos Sara Hidup
    • Kewangan
    • Perumahan
    • Isu Coronavirus (COVID19)
    • Pengangkutan Awam
    • Kesihatan
    • Isu Umum
    • Alam Sekitar
    • Isu Makanan
    • Hak Asasi Manusia
    • Rencana
    • Keselamatan Produk
    • Polisi Awam
    • Pendidikan
    • Isu OKU
    • Memorandum
    • Keselamatan Asas
    • Kempen
  • PROGRAM LATIHAN INDUSTRI/INTERNSHIP 2022
  • You are here:  
  • Home
  • Berita Terkini
  • Keselamatan Asas
Filters
List of articles in category Keselamatan Asas
Title Created Date
Penipuan nombor TAC: RM14.9 juta kerugian sepanjang tahun lepas 22 January 2019
Jangan perjudikan nyawa kerana diskaun tol 30 August 2018
Jangan jadikan jalan raya sebagai medan maut 14 June 2017
NCCC warns consumers over scam beauty site, LuxStyle 01 June 2017
Jerat Percintaan Membawa Ke Lembah Duka. 04 May 2017
Kerajaan kenal pasti dua faktor utama kebocoran data peribadi - KKMM 21 April 2017
Pengguna perlu bijak berhadapan kes penipuan dalam talian 17 March 2017
IS IT SAFE TO SHOP ONLINE? 25 August 2016
Menjadi Penjamin 04 December 2015
Demi Keselamatan (FOMCA saran ‘teksi sapu’ guna aplikasi Uber, GrabCar didaftar) 20 November 2015

Page 2 of 11

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • ...
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Latest Articles

  • NCCC calls for ‘lemon law’ after complaints of defective cars
  • Govt mulling ‘lemon law’ after complaints of problems with new cars
  • Water tariff hike: Make sure additional revenue used to improve water services, infrastructure, says Fomca
  • Water tariffs adjustment: Govt should look into replacing old corroded pipes
  • No extra fee for 5G will help economy but govt must keep watch, says Fomca
  1. Berita dan rencana yang disiarkan di dalam KonsumerKINI boleh diulang terbit dan diulang siar oleh mana-mana media cetak atau elektronik, blog ataupun laman web bagi tujuan untuk memberikan pendidikan dan maklumat kepada pengguna.
  2. Ulang terbit atau ulang siar boleh dilakukan tanpa mendapatkan kebenaran bertulis daripada pihak KonsumerKINI terlebih dahulu.
  3. Walau bagaimanapun, digalakkan supaya meletakkan alamat laman web KonsumerKINI bagi tujuan rujukan.
  4. Media cetak dan elektronik digalakkan untuk menghubungi pihak yang membuat kenyataan dalam KonsumerKINI sekiranya ingin mendapatkan maklumat lanjut.

Back to Top

© 2025 KONSUMERKINI