KONSUMERKINI
Toggle Navigation
  • Home
  • Mengenai Portal KonsumerKINI
  • Berita Terkini
    • Info Pengguna
    • Isu SCAM
    • Kos Sara Hidup
    • Kewangan
    • Perumahan
    • Isu Coronavirus (COVID19)
    • Pengangkutan Awam
    • Kesihatan
    • Isu Umum
    • Alam Sekitar
    • Isu Makanan
    • Hak Asasi Manusia
    • Rencana
    • Keselamatan Produk
    • Polisi Awam
    • Pendidikan
    • Isu OKU
    • Memorandum
    • Keselamatan Asas
    • Kempen
  • PROGRAM LATIHAN INDUSTRI/INTERNSHIP 2022
  • You are here:  
  • Home
  • Berita Terkini
  • Isu SCAM
Filters
List of articles in category Isu SCAM
Title Created Date
Rugi RM31,638.85 ditipu scammer emel saman polis 07 September 2023
Rise of AI-based scams (Poll Inside) 06 September 2023
MCMC working on regulations to address online harm, media ‘imbalance’ 06 September 2023
Peningkatan berita kurang tepat membimbangkan SKMM 30 August 2023
Aduan penipuan, kegiatan tidak berlesen meningkat ketara sejak pandemik 24 August 2023
Unity Govt forges more public-private partnerships to combat cybercrimes 17 August 2023
Terjerat tawaran kerja, wanita rugi lebih RM100,000 08 August 2023
Jangan terjerat Pelaburan Philip palsu 08 August 2023
Kerajaan teliti undang-undang kembalikan wang mangsa penipuan dalam talian 28 March 2023
31,169 kes jenayah dalam talian direkodkan hingga Jun 2022 27 July 2022

Page 2 of 3

  • 1
  • 2
  • 3

Latest Articles

  • NCCC calls for ‘lemon law’ after complaints of defective cars
  • Govt mulling ‘lemon law’ after complaints of problems with new cars
  • Water tariff hike: Make sure additional revenue used to improve water services, infrastructure, says Fomca
  • Water tariffs adjustment: Govt should look into replacing old corroded pipes
  • No extra fee for 5G will help economy but govt must keep watch, says Fomca
  1. Berita dan rencana yang disiarkan di dalam KonsumerKINI boleh diulang terbit dan diulang siar oleh mana-mana media cetak atau elektronik, blog ataupun laman web bagi tujuan untuk memberikan pendidikan dan maklumat kepada pengguna.
  2. Ulang terbit atau ulang siar boleh dilakukan tanpa mendapatkan kebenaran bertulis daripada pihak KonsumerKINI terlebih dahulu.
  3. Walau bagaimanapun, digalakkan supaya meletakkan alamat laman web KonsumerKINI bagi tujuan rujukan.
  4. Media cetak dan elektronik digalakkan untuk menghubungi pihak yang membuat kenyataan dalam KonsumerKINI sekiranya ingin mendapatkan maklumat lanjut.

Back to Top

© 2025 KONSUMERKINI